CIASTKA Z PŁATKÓW ORKISZOWYCH

CIASTKA Z PŁATKÓW ORKISZOWYCH

PSYCHODIETETYK RADZI:
1. Zdrowy jogurt ma w swoim składzie mleko (może być pasteryzowane) i żywe kultury bakterii jogurtowych – i to wszystko!
2. Jajka mają wiele cennych witamin – A, D, B i K oraz składników mineralnych – fosfor, siarka, chlor, magnez, potas, sód, cynk, miedź, chlor, mangan. Wybieraj jajka z numerem klasy 0 (chów ekologiczny) lub 1 (chów wolnowybiegowy).
3. Śliwki są bogate w witaminę C, P oraz witaminy z grupy B, beta-karoten i pektyny. Zawierają potas, wapń, magnez, żelazo i fosfor.

SKŁADNIKI (12 sztuk/porcji):
- Płatki orkiszowe 100 g (3/4 szklanki)
- Len mielony 20 g (2 łyżki)
- Otręby orkiszowe lub pszenne 30 g (ok. 8 łyżek)
- Suszone śliwki 50 g (ok. 7 sztuk)
- Suszone figi 50 g (ok. 3 sztuk)
- Jajko 50 g (1 sztuka )
- Brązowy cukier 15 g (3 łyżeczki)
- Jogurt naturalny 200 g (1 szklanka)
- Olej słonecznikowy 10 g (1 łyżka)
- Zmielony kardamon 3 g

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
1. Śliwki i figi kroimy, łączymy z innymi suchymi składnikami (cukier, kardamon, mielony len, płatki orkiszowe, otręby). 
2. Jajko roztrzepujemy z jogurtem i łączymy z pozostałymi składnikami. Na samym końcu dodajemy olej. 
3. Formułujemy kulki i układamy je na blaszce wyłożonej papierem pergaminowym. 
4. Ciasteczka pieczemy w temperaturze 180°C przez 25 minut.

WARTOŚCI ODŻYWCZE W CAŁYM DANIU (12 porcji)
Energia – 1104 kcal WW – 18 WBT – 3,6 IG – 42

W 1 PORCJI (1 sztuka ok. 30 g)
Energia – 92 kcal WW – 1,5 WBT – 0,3 IG – 42

ADC/www/BDMG/2/2017

UDOSTĘPNIJ POPRZEZ:  
Polityka dotycząca plików cookie. Ten komunikat zobaczysz tylko raz.

Pliki cookie stosujemy, aby zapewnić jak najlepsze działanie naszego serwisu. Korzystanie z tej strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na otrzymywanie plików cookie. Ustawienia obsługi plików cookie możesz zmienić w dowolnym czasie. Dowiedz się więcej