Co można jeść przy cukrzycy - Zdrowe przekąski dla diabetyka

Co można jeść przy cukrzycy - Zdrowe przekąski dla diabetyka
Są w życiu takie chwile, kiedy chęć na coś słodkiego przyczepi się do człowieka i chodzi za nim, nie dając spokoju. Pozwolenie sobie na drobne odstępstwo od diety raz na jakiś czas nie jest dużym problemem, ale co zrobić, gdy owo „coś" towarzyszy nam na każdym kroku? Spróbuj wybrać wówczas zdrową alternatywę dla popularnych smakołyków.
 
Zamiast kolorowego napoju – ice tea domowej roboty
Napój gazowany, nawet ten rekomendowany jako zawierający zero kalorii, to nic dobrego dla naszego organizmu. Liczne badania pokazały, że spożywanie kolorowych napojów gazowanych ma związek z chorobami metabolicznymi i otyłością. Zamiast tego zrób w domu własną, zdrową ice tea :
- zaparz i wystudź ulubioną herbatę, 
- dodaj trochę soku z cytryny,
- osłódź niewielką ilością ksylitolu bądź stewii,
- na koniec dodaj kilka kostek lodu.
 
Zamiast ziemniaczanych chipsów - ekochipsy z jarmużu
O szkodliwości chipsów nie trzeba nikogo przekonywać, a mimo to coraz więcej osób nie potrafi sobie ich odmówić. Świetną alternatywą będą tu chipsy z cieszącego się coraz większą popularnością jarmużu, nazywanego często najzdrowszym warzywem świata. Wystarczy umyty, porwany i skropiony oliwą jarmuż wstawić na 10-15 min do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Po wyjęciu nasze ekochipsy lekko solimy i gotowe!
 
Zamiast orzechowego batonika – pyszna mieszanka studencka 
Czekoladowe batoniki i wafelki stały się dietetyczną zmorą naszych czasów. Ich powszechna dostępność powoduje, że sięgamy po nie coraz częściej. Tymczasem to pozbawione wartości odżywczych kalorie, co gorsza często naszpikowane niezdrowymi tłuszczami trans. Zamiast nich przygotuj sobie mieszankę ulubionych orzechów i suszonych owoców (najlepiej bez dodatku cukru i niskokalorycznych, takich jak morele czy jagody goi).
 
Zamiast krakersów i słonych paluszków – granola z ziarnami
Lubisz sięgać po słone przekąski, oglądając ulubiony serial? Jak pokazują badania, to najgorszy rodzaj podjadania, bo nie kontrolujesz wówczas ich ilości. Jeśli nie możesz pozbyć się tego nawyku, nigdy nie bierz przed telewizor dużych ilości przekąsek. Zawsze odsyp w małą miseczkę rozsądną porcję. Zamiast niezdrowych kupnych krakersów i paluszków przygotuj sobie na patelni prażone ziarna słonecznika, sezamu i lnu. Możesz je posolić odrobiną niskosodowej soli.
 
Zamiast lodów – niskokaloryczna galaretka
Lody to bomba kalorii i indeks glikemiczny sięgający zenitu. Z tego powodu na poobiedni deser lepiej zaserwować domową galaretkę. Aby ją przygotować, potrzebujesz: 
- sok wyciśnięty z pięciu pomarańczy, 
- 2-3 łyżeczki żelatyny 
-dowolne mrożone owoce. 
Sok z pomarańczy należy wlać do rondelka i zagotować. Następnie zdjąć rondelek z palnika i wsypać żelatynę. Mieszać, aż żelatyna się rozpuści, a następnie przelać do foremek wypełnionych wcześniej mrożonymi owocami.
 
Małgorzata Marszałek, redaktor, dziennikarz piszący o zdrowiu, diabetyk
 
ADC/www/BDMG/6/2017
 
 
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.