Bakłażan to niskokaloryczne warzywo, 100 g zawiera zaledwie 20 kcal. Dostarcza znacznych ilości potasu, a także wapnia i magnezu i sporą ilość błonnika. Poznaj przepis na pyszne roladki z grillowanych bakłażanów.

PSYCHODIETETYK RADZI:

 1. Nigdy nie obieraj bakłażana, bo najwartościowsza jest w nim fioletowo-niebieska skórka, która zawiera unikalne związki fenolowe.2. Oliwa z oliwek extra virgin to produkt, który poleca się w profilaktyce chorób serca i w diecie osób chorych na cukrzycę. Dzięki zawartości jednonienasyconych kwasów tłuszczowych oliwa może wpływać na obniżenie poziomu cukru we krwi. Poza tym regularne jej spożywanie zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia, które często są związane z cukrzycą. 

SKŁADNIKI (2 porcje):

 – 1 średni bakłażan- 1 średnia cebula- mięso mielone (150 g)- 1 łyżka kaszy jaglanej- 1 czubata łyżka kukurydzy konserwowej- Sól, pieprz- Oregano- 3 łyżki oliwy z oliwek 

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

1. Kaszę jaglaną wsyp na gotującą się osoloną wodę i gotuj do miękkości. 2. Bakłażana pokrój na plastry wzdłuż i lekko posól (powinno wyjść ok. 7-8 plastrów), smaruj z dwóch stron małą ilością oliwy z oliwek. Każdy plaster grilluj z dwóch stron. 3. Cebulę pokrój w kostkę. Pokrojoną podsmaż na łyżce oliwy z oliwek. 4. Gdy cebula się zeszkli, dodaj mięso mielone i smaż dalej. Do mięsa dodaj przyprawy, kukurydzę, ugotowaną kaszę jaglaną i świeże liście oregano. 5. Masę mieszaj i gotową wyłóż na ugrillowane bakłażany. Bakłażany z masą zawiń w roladki i ułóż na blaszce do zapiekania. Roladki zapiekaj 10 minut w piekarniku w temp. 180°C, aby wszystkie składniki dobrze się zagrzały. Roladki świetnie sprawdzą się jako przystawka lub lekkie danie główne.

WARTOŚCI ODŻYWCZE W CAŁYM DANIU (2 porcje)

Energia – 652 WW – 3 WW WBT – 5,4

W 1 PORCJI Energia = 326 kcal WW – 1,5 WBT – 2,7

Katarzyna Kosmala, diabetyk, autorka bloga: www.rodzinne-gotowanie.pl 

ADC-16857 v2.0